سلامت پوست

سلامت پوست لب

سلامت پوست لب

سلامت پوست لب :

در مقاله سلامت پوست لب قصد داریم شما را با انواع رژلب ها و بالم ها و همچنین آثار مصرف آنها بر پوست لب خودتان آشنا سازیم تا در انتخاب رژلب و بالم لب مناسب، برای شما آسان تر شود .مقاله سلامت پوست لب در سایت خاتون بیوتی به شما کمک میکند که در استفاده درست از رژ دقت ویژه داشته باشید.

همانگونه که میدانید سلامت پوست لب بسیار مورد توجه ما بوده است؛ زیرا از ملاکهای زیبایی صورت به شمار رفته و زیبایی لب نیز بسیار مورد اهمین است و در زیبایی کل صورت اهمیت زیادی دارد.سایت خاتون بیوتی در تلاش است تا به شما در سلامت پوست لب کمک کند و با ارائه بهترین ترفند ها شما را در حفظ زیبایی پوست لب تان یاری نماید.

چرا باید از لب هایمان حفاظت کنیم؟

سلامت پوست لب علاوه بر زیبایی صورت لب نقش مهم دیگری نیز بر عهده دارد آن هم این است که اولین عضو بدن میباشد که غذا با آن در ارتباط است و همچنین تنها عضوی میباشد که بیشترین حرکت را هنگام صحبت کردن نقش به سزایی ایفا میکند بنابراین ما باید ازین گوهر ها حفاظت کنیم تا دچار بیماری های خشکی و کشیدگی پوست نشوند.

از نظر علمی پوست بدن انسان متشکل سه لایه :

۱- اپیدرم یا لایه بالایی پوست،

۲- درم یا لایه میانی پوست

۳- هیپودرم یا لایه پایینی پوست می‌باشد.

ضخامت لایه بالایی یا اپیدرم در ناحیه‌ی لب‌ها بسیار کم است، به همین دلیل لب‌ها بیشتر در معرض آسیب هستندچرا که لایه حفاظتی نازک تری دارند. هم چنین لب‌ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشک شده و ترک می‌‌خورند بنابراین نیازمند رسیدگی و حفاظت بیشتری هستند.

خشکی و ترک نیز در میان افراد مختلف متفاوت است و شامل دو گروه عمده میشوند ۱- افرادی که در فصل بهار و تابستان به دلیل گرمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید لب هایشان خشک شده و ترک میخورد و ۲- افرادی که در فصل های پاییز و زمستان به دلیل سردی و باد های خشک زمستانی لب هایشان خشک شده و ترک میخورند.

سلامت پوست لب

راه های حفاظت از لب :

 مهم ترین روش حفاظت از لب قرار گیری در جای مناسب است:

  1. – دوری از تابش مستقیم خورشید: پوست مخصوصا پوست لب که لایه حفاظتی نازک تری نسبت به بدن دارد از تابش نور خورشید محافظت نمایید به خصوص در ایام گرمای سال از ساعت ۱۱ الی ۱۵ از قرار گیری پوست خود به مدت طولانی اجتناب کنید چرا که علاوه بر تیرگی پوست میتواند موجب بیماری های پوستی نیز شود.
  2. -اجتناب از قرار گیری در معرض دود دخانیات و حتی مصرف آنها: این دود ها موجب پیری زودرس بوده و باعث ایجاد تیرگی و چروک پوست لب میشوند و اگر به سلامت پوست و بدن خود اهمیت میدهید توصیه ما این است حتی از دوستی با این افراد نیز دوری کنید.
  3. -لب های خود را مرتب ابرسانی کنید: -مصرف آب لازم (۸ لیوان در روز) را مد نظر گرفته و سعی کنید حتما به انجام برسانید زیرا باعث شادابی و جلوگیری از خشکی پوست میشود.
  4. در مصرف رژیم غذایی و میوه های مناسب با بدن خود دقت لازم را داشته باشید.
  5. داشتن یک رژیم غذایی سالم، نه تنها برای بدن، بلکه برای مراقبت از پوست لب نیز اهمیت بسیاری دارد.
  6. ویتامین ها نیز به طور مستقیم بر لب هایتان تاثیر می گذارند از جمله آنان میتوان به ویتامین E اشاره نمود شما میتوانید کپسول ویتامین E را شکاف داده و روغن آن را روی لب‌هایتان بمالید و ماساژ دهید؛ ویتامین E گردش خون را بهبود بخشیده و به تولید سلول‌های جدید پوست و نرمی لب‌ها کمک می‌کند.
  • -از بالم لب استفاده نمایید :

بالم لب ها به دلیل دارا بودن موم عسل دارای کیفیت عالیی هستن و می توانند برای شما نوید دهنده سلامت پوس لب شما باشد.بالم لب پت پارک مناسب برای انواع پوست ها بوده و باعث سلامت و شادابی لب ها می شود و البته می تواند کادوی بسیار خوبی برای نوجوانان باشد که به جای استفاده از رژلب های دارای سرب این محصول با کیفیت را استفاده کرده و از رنگ دهی جذاب آن لذت ببرد.

این بالم لب به دلیل دارا بودن کیفیت عالی و ترکیبات عالیی که دارد توانایی استفاده به عنوان پرایمر لب را نیز دارد و به شما در میکاپ لب و آرایش لب نیز کمک به سزایی می کند.

بالم لب پت پارک

#اگر شما جزء افرادی هستید که از رژ لب استفاده میکنید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

رژ لب یکی از لوازم آرایشی میباشد که بسیار پر طرف دار هست و انواع زیادی نیز دارد ولی غافل از آنکه برای مصرف رژ لب باید قوانینی را تیز رعایت کرد که میتوان به این موارد اشاره نمود.

  • حتما قبل از استفاده از رژ لب از بالم لب بی رنگ یا روغن لب که دارید استفاده کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا جذب پوست لبتان شود سپس از رژ استفاده کنید.
  • سعی کنید از رژ لب های گیاهی به جای رژ لب های شیمیایی(سرب دار) استفاده نمایید (ولی حتی در این شرایط نیز نکته استفاده از بالم لب قبل از رژ را فراموش نکنید.) ولی در غیر این صورت استفاده از رژ لب جامد در الویت می باشد و در سلامت پوست لب نقش به سزایی دارد.
  • از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد رنگ باز دهی خوبی دارند و در گذشت زمان نسبت به رژ مایع کمتر آسیب میبینند و از ورود باکتری به خود نیز مبرا میباشند و به سلامت پوست لب ضرری نمی رسانند.

*سرب یکی از موادی است که در رژ لب وجود دارد که به مرور زمان میتواند خطرات جبران ناپذیری وارد نماید و علاوه بر سلامت پوست لب به سلامت بدن نیز ضرر برساند.

۳-منتاسب با رنگ صورت خود رژ اتخاب کنید این مورد در زیبایی صورت شما تاثیر بسیا فوق العاده ای را ایفا میکند
انواع رنگ صورت = رنگ مناسب آن

برای رژ لب های مایع بهتر است از رژ لب هایی استفاده کنید که تکه تکه نشده و پوست لب را پوسته پوسته ننماید و در سلامت پوس لب تاثیر منفی نداشته باشد.

و در پایان امیدواریم اطلاعات موجود در مقاله سلامت پوست لب برای شما مفید واقع شده باشد شما می توانید با اشتراک گذاری مطالب موجود در مقاله سلامت پوست لب با دوستان خود دغدغه خشکی لب رنگبندی رژ متناسب با پوستشان را رفع کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *